Pasta primavera - nostalgi

20:13 Edit This 0 Comments »
Detta med att ta sig tid att blogga är inte så lätt när man är sprallig. men ja.. jag kände att det var på tiden nu.

Varit i Stockholm i några dagar nu på mööte möte möte med RFSL ungdom prylar och ja må säga att det varit helt underbart trevligt med alla dessa möten även om ordet möte i sig kanske inte klingar super alltid =)
Idag kom jag äntligen tillbaka till Malmö.
Hur som helst så kom A och mötte mig på stationen.. fiint. sedan gick vi och köpte hårspray till fröken sprayskalle och deo till mig (deo för att jag tappade bort min hos bulle.. bulle, har du sett den så kan du ju.. slänga den. eller så.) Sen åt vi sushi vilket inte egentligen är något nytt som vi gör tillsammans och snart kan man bara börja anta vad vi äter varje dag.. gott var det iaf, som alltid! Sen åkte vi hem för att sova.
A fick stressa iväg till skolan och jag cyklade bort till mitt. Teckenspråk är verkligen sjukt givande och trots min enorma trötthet så hängde jag verkligen med idag och lärde mig massor! det är så fint! stormtrivs.

Nu sitter jag hemma hos A och har förberett Pasta Primavera till mig henne och Carin (=

Pasta Primavera (på mitt vis):
Tagliatelle pasta
Soltorkade tomater (klippa dem går bäst. Ibland tar jag vanliga tomater, också gott!)
Färsk basilika
Vitlök (gärna hackad och inte pressad)
Mozarella
Olivolja (funkar att ta "spadet" till de soltorkade tomaterna.. eller ja, det blir godast!)

I detta matlagningsmys för mig själv har ja knäckt en folköl och lyssnar på nostalgiskt musik.
Väntan på att de ska komma är mysigt, härlig och skön. ska bli så trevligt!
Tända ljus vore en idé.

Senare ikväll blir det Utopin vid möllan. Queer 90tal. spännande!

solong mozarellafreak

0 kommentarer: