staropramen är gott

19:40 Edit This 0 Comments »
Kassörskan på Ica beklagar sig och ber mig "flasha mitt legg lite" då hon måste kolla på alla de som är under 30 vid köp av Alkohol. Jag ler stort och lägger gladerligen fram mitt leg och säger "ja, du borde kolla leg på mig för jag är inte så gammal" och hon försökrar sig om att jag inte tar illa upp för att hon kollar och förstår sedan när hon ser att jag faktiskt bara är 19 att hon gjort rätt i att be mig visa. Hon blev glad när jag var så tillmötesgående iaf. Varför ska man bli arg? Ålder är ju bara en siffra, en siffra med lite lagar runt i kring. (=

Sitter här med en Staropramen i min hand och filosoferar. Livet är bra underbart ibland. Kärleken är enorm.

Idag kom domen. Jag kuggade på matte provet. (matte c!). Fan vad ont det gjorde.. denna kurs var det som avgör om jag kan söka samhällsplaneringsprogrammet eller ej till VT. MEN! Envis jävel som man är så har jag suttit hela dagen, kompleterat, diskuterat med läraren och förklarat alla lösningar för att visa att jag verkligen kan det (jag fungerar nämligen inte så bra under mastteprov av någon anledning.) Detta avgjorde mitt öde igen och ödet var att jag skulle klaaaara det! lycka. jag har altså G i matte fucking C! =D
Aldrig har jag varit så nöjd med ett G.. brukar har högre krav på mig själv, men jag accepterar.. det finns motgångar ibland och ja, nu har jag mött några av dem!

0 kommentarer: