Klätterapa.

12:05 Edit This 0 Comments »
gårdagen var fin (=
jobbade hela dagen och sedan blev det grillning hos moster siv på kvällen med gänget.
god mat, härligt sällskap och några öl. kan ju inte sitta fel? nä, sitter helt rätt!
Klippte den galna finnen Jorma imorse, bara jag som får göra det nu mera, fjomp! haha.
Betalning i en trevlig frukost.. dock var jag så nyvaken att jag inte var så mottaglig för konversation, men fint i alla fall!
tack för den kvällen!


Jag känner av lite smått bakfylla, men ingen fara. (=
sitter på jobb nu igen och ugglar...

ATT BLI GLAD!

* för skatterna jag betalar för det betyder att jag har ett jobb....
* för att jag måste städa efter en fest för det betyder att jag har
vänner....
* för att kläderna är lite trånga för det betyder att jag har mat på
bordet....
* för att gräsmattan behöver klippas, fönster tvättas och hängrännor som
måste rensas, jag har ett eget hem....
* för skuggan som bevakar mitt arbete, det betyder att jag är ute i
solen.....
* för alla klagomål på politiker för det betyder att vi har fri
yttranderätt....
* för att parkeringsplatsen är längst bort för det betyder att jag har råd
att ha bil....
* för min höga elräkning, den betyder att jag har det varmt...
*för kvinnan i bänken bakom mig i kyrkan som sjunger falskt för det betyder
att jag kan höra....
* för tvätthögen på bordet för det betyder att jag har kläder att ta på
mig...
* för trötthet och värkande muskler I slutet av dagen - jag har kunnat arbeta
hårt....
* för väckarklockan som ringer på morgonen, jag lever....

Jag vet dock inte om jag behöver tänka på något utav detta för att känna mig sådär otroligt glad. (= jag gör det ändå, härligt nog! Varför ska man gräva gropar när man kan klättra i träd? Det är min stora fråga för dagen.

solong med kaffekopp.

0 kommentarer: